Copyright

Copyright P.Kats. Zonder mijn toestemming mogen mijn verhalen niet gekopieerd worden en/of gepubliceerd worden. Linken mag uiteraard wel.

maandag 12 september 2016

Eventjes…

De kleine ligt lekker te slapen, dus besluit een moeder eventjes snel wat boodschappen te halen op de fiets.









We krijgen een melding van een aanrijding met letsel, waarbij een fietser door een auto is aangereden. We treffen een jonge vrouw aan die een flinke hoofdwond heeft en niet aanspreekbaar is. Het ziet er ernstig uit, de vrouw bloedt uit haar neus en oren. Het is snikheet, de zon brandt en het is zeker 30 graden. Het ambulancepersoneel arriveert en neemt de zorg van ons over.

Maar wie is de vrouw? Ze heeft wat los geld en een bankpasje in haar zak, maar verder totaal niets waar wij uit kunnen opmaken wie ze is. Met spoed gaat ze met de ambulance naar het ziekenhuis.
Als we ongeveer twee uur later klaar zijn op de plek van het ongeluk en alles opgeruimd is, rijden we naar het ziekenhuis. De fiets van de vrouw wordt op het politiebureau geplaatst.
In het ziekenhuis vertelt de verpleegkundige dat ze nog niet weten wie de vrouw is, maar wel dat ze kort geleden bevallen moet zijn. Maar waar is de baby? Ik heb hier geen goed gevoel bij.

Ik bel met de X bank en leg de situatie uit. Via de telefoon worden uiteraard geen gegevens verstrekt, dus rijden we met spoed naar het dichtstbijzijnde bankfiliaal. Gelukkig zijn ze heel meewerkend en krijgen we de personalia van de vrouw. De volgende schrik komt, ze staat op het adres ingeschreven met alleen een baby van een paar weken oud. Gezien het snikhete weer en de tijd die tussen het moment van aanrijding en nu zit, rijden we opnieuw met spoed naar het adres.

Bij bellen of kloppen wordt niet opengedaan, dus een oppas is er kennelijk niet. Een sleutel hebben we niet, dus trappen we de deur in en stormen we de trap op. In een slaapkamer staat een wieg, waarin een klein meisje hard ligt te huilen. Ik til haar op en druk de baby tegen me aan. Het is net of ik mijn eigen kind in de armen sluit. Mijn collega Louis, ook vader, vult een tas met attributen zoals luiers, een fles, melkpoeder en een flessenwarmer. Provisorisch sluiten we de deur weer af.
Met een krijsende baby in een maxi-cosi rijden we naar het bureau. Weer eens wat anders dan een krijsende arrestant.

Op het bureau pakt een vrouwelijke collega meteen de baby uit de maxi-cosi. Ze weet er wel weg mee en gaat lekker zitten kroelen. Wij gaan op zoek naar familie en kunnen als eerste een zus bereiken, die het hummeltje komt ophalen.
Met verhitte hoofden en drijfnatte kleding kijken we elkaar voldaan aan. Onze dienst zit erop. Dat wordt thuis een ijskoud biertje!

Het slachtoffer komt er gelukkig weer helemaal bovenop. De huissleutel bleek achteraf aan de fietssleutel bevestigd te zitten.



Volgende blog 3 oktober


94 opmerkingen:

  1. Hoe klein mijn kinderen ook waren, ik heb ze nooit alleen thuis gelaten. Bovendien heb ik altijd papieren of een sos-armband waarop staat wie ik ben. Beetje dom van die jonge moeder, maar het is gelukkig goed afgelopen en ik hoop dat ze het niet meer doet en zorgt dat ze haar id bij zich heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien maar goed dat ze dit gedaan heeft. Hoe was dit kind uit het ongeluk gekomen??

      Verwijderen
    2. Beetje makkelijk om de beschuldigende vinger te wijzen wanneer er iets gebeurt is...

      Verwijderen
    3. Precies Leo dat dacht ik dus ook. Gelukkig is dit goed af gelopen.

      Verwijderen
    4. Maar met een pasgeboren baby ga je nog niet op de fiets lijkt me. Dus waarschijnlijk was er dan niks gebeurd. Ook niet met haar....

      Verwijderen
    5. Maar met een pasgeboren baby ga je nog niet op de fiets lijkt me. Dus waarschijnlijk was er dan niks gebeurd. Ook niet met haar....

      Verwijderen
  2. Voor alleenstaande moeders is het soms zo moeilijk. Zeker als je niet veel contacten heb. Ik woonde eerste jaren nog in bij iemand dus had daarbij geluk. Nu is mijn kind 5 en nog gaat ze gewoon mee als ik een boodschapje moet doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met een baby in een kinderwagen kan je ook boodschappen doen!

      Verwijderen
    2. Inderdaad. En daar kunnen ze heerlijk in slapen ook..

      Verwijderen
  3. Je had die bos met sleutels wel eens beter mogen bekijken! Dat had een ingetrapte deur gescheeld! :P
    Overigens, prima werk hoor! Om er bij stil te staan dat een vrouw wel eens een baby alleen thuis kan hebben is geen automatisme.
    Dus wat is het protocol eigenlijk als iemand op straat een ongeluk krijgt? Wordt er niet automatisch gezocht naar een woonadres om daar te kijken of alles in orde is?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heeft niks met beter kijken te maken. Je verwacht niet dat een huissleutel aan een fietsslot zit.
      De verantwoording ligt geheel bij de moeder. De politie heft gezien de omstandigheden zeer goed gereageerd. Bovendien, wat kan mij mijn deur schelen als daarmee mijn kind eenvoudig gered wordt!

      Verwijderen
    2. en dan hebben ze een sleutell... ze hadden eht adres toch niet??

      Verwijderen
    3. Het adres kregen ze na navraag bij de bank. Dus zo ver zijn ze wel gegaan, maar mede omdat een arts had gemeld dat de vrouw een klein kind moet hebben dat waarschijnlijk thuis is. Maar als de arts dat niet had gemeld dan was het misschien erger mis gegaan.
      Vandaar dat het eigenlijk standaard moet worden om bij slachtoffers onmiddelijk de situatie thuis te controleren.
      Betreffende het fietsslot... Je ziet toch vrij snel dat er meerdere sleutels aan zitten, toch? Eentje om hem op slot te doen en eentje die ergens anders op moet passen. Waarschijnlijk een huis... ;-)

      Verwijderen
    4. Ze kregen die informatie van die arts of wat het ook was. Als je dan eerst weer naar het ziekenhuis moet kan die baby ondertussen al overleden zijn

      Verwijderen
  4. Ach, als ze haar kind meegenomen had op de fiets en er was wat mee gebeurd dan was er wel weer commentaar gekomen als:wie doet dat dan ook, zo'n kleintje meenemen met de fiets en dan ook nog boodschappen aan t stuur.
    Er kunnen inderdaad dingen gebeuren, maar zulke commentaren over hoe goed je het zelf allemaal voor elkaar hebt en dat jou dat nooit zal gebeuren, want je hebt een id bij je, jouw tuinhek is altijd dicht zodat je kind niet ontsnapt, je drinkt nooit iets warms met je kind in de buurt, buiten heb je m aan een touwtje, zodat hij niet de straat op loopt terwijl je net even de andere kant opkijkt, je kijkt nooit op je telefoon als je kind in t badje zit en loopt al helemaal niet naar binnen als de telefoon gaat en je m op wilt nemen, je hebt altijd een liter water bij je voor als je in de hitte in een file komt te staan. good for you!
    Je voelt je altijd schuldig op zulke momenten en 9 van de 10 keer gaat t goed en als t fout gaat heb je echt niemand nodig die je vertelt hoe stom t was. Maar t kan ook gebeuren dat je twijfelt om je kind thuis te laten en m vervolgens toch meeneemt voor de veiligheid en vervolgens wordt je kinderwagen overhoop gereden en zijn er mensen die zeggen: nou, ik laat m'n kind lekker thuis in bed liggen als ik boodschappen doe, dat kan best en t is nog veiliger ook.
    Er is altijd wel commentaar van mensen die t zelf toch zoveel beter doen dan jij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt helemaal commentaar geven op anderen is makkelijk

      Verwijderen
    2. Zo is het,moeder heeft een schuldgevoel vsn hier tot Tokio, dat hoeft een ander er nog niet ff in te smeren. Gelukkig dat met moeder helemaal goed gekomen is.

      Verwijderen
    3. Inderdaad gesproken. Kotsmisselijk wordt ik van sommigen de reacties.

      Verwijderen
    4. Inderdaad gesproken. Kotsmisselijk wordt ik van sommigen de reacties.

      Verwijderen
    5. +1! Vanaf de zijlijn is het altijd makkelijk beter weten.

      Verwijderen
    6. Een kind kan pas mee op de fiets als het rond de 9 mmd oud is. Dit was een kleine baby. Dus je 1e zin gaat al niet op ;-)
      Daarnaast raden ze ook aan, ALS je kort weggaat, neem dan ALTIJD en briefje mee met je adres en dat er een baby thuis slaapt! Dan kunnen ze dus (net als in dit geval) meteen ingrijpen. Kleine moeite.

      (Al nam ik zelf zoonlief gewoon altijd overal mee naartoe)

      Verwijderen
    7. Een ander doet het altijd beter. Wees blij dat het goed is afgelopen en dat ieder zo helder heeft nagedacht. Goed werk

      Verwijderen
    8. Joh. 8:7 En als zij Hem bleven vragen, richte Hij Zich op, en zeide tot hen: Die van ulieden zonder zonde is, werpe eerst den steen op haar.

      Verwijderen
    9. Helemaal mee eens. Ongelukje zitten in een klein hoekje. En als ze de kleine mee had genomen was het ongeluk misschien wel niet gebeurt. Maar je gaat er niet vanuit dat er wat zal gebeuren. Even snel een boodschapje doen. Ik zal het niet gauw doen zonder dan de babyfoon met huissleutel bij de buren neer te leggen. Maar daarin verschillen mensen misschien van mening. Ieder doet het op zijn eigen manier (over het algemeen gelukkig) goed

      Verwijderen
    10. Helemaal mee eens. Ongelukje zitten in een klein hoekje. En als ze de kleine mee had genomen was het ongeluk misschien wel niet gebeurt. Maar je gaat er niet vanuit dat er wat zal gebeuren. Even snel een boodschapje doen. Ik zal het niet gauw doen zonder dan de babyfoon met huissleutel bij de buren neer te leggen. Maar daarin verschillen mensen misschien van mening. Ieder doet het op zijn eigen manier (over het algemeen gelukkig) goed

      Verwijderen
    11. Hèhè eindelijk een normaal denkend mens! Ik schrik van de reacties hier. Petje af voor de politie, ik gun moeders nog een mooi leven met haar kind.

      Verwijderen
  5. geweldig werk zo hoort het ook ,
    is zeker altijd eng als je zoiets ziet , gelukkig is alles weer goed gekomen ,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als je er al aan begint om je baby of klein kindje thuis te laten bij een kleine boodschap, stop dan in hemelsnaam een briefje in je zak met daarop de tekst dat als je iets overkomt dat er een baby thuis alleen ligt!
    Maar bedenk wel er kan ook brand uitbreken in jou of een naaste woning en dan zoekt in principe niemand naar de baby.
    Kortom niet aan beginnen!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet ik mijn kind dan elke keer wakker maken als ik even naar school moet? Daar worden we alletwee niet vrolijk van...

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    3. Een briefje in je zak is wel een goed idee. En verder kun je bést wel even een boodschap gaan doen als je baby slaapt.

      Verwijderen
    4. Een baby van 5 weken slaapt nog heel veel. Is nog niet zoveel in op te schuiven...

      Verwijderen
    5. Des te makkelijker dus om m mee te nemen in de wandelwagen. Baby lekker slapen en mama in de buurt.

      Verwijderen
    6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    7. Niet iedereen woont op loopafstand van school. En hij slaapt ook niet altijd in de kinderwagen, maar ook wel in de wieg. Heeft hij meer rust. Kan ik dus ook niet zomaar met hem weglopen.
      Boodschappen doe ik niet als hij alleen thuis is, maar ik zal niemand veroordelen die dat wel doet!

      Verwijderen
    8. Niet zo makkelijk oordelen! Niemand weet haar omstandigheden. Niemand weet waarom ze bepaalde keuzes maakt of heeft gemaakt. Niet iedereen is perfect en niet iedereen maakt ALTIJD de juiste keuze.

      Verwijderen
    9. Geertje Kuiper; word je er dan wel vrolijk van als er brand uitbreekt en jou kind slaapt terwijl je "eventjes" een boodschap doet?? Denk t niet. En niemand is perfect maar dit soort dingen Mogen geen eens gebeuren!!! Dit heb je zelf in de hand. En tuurlijk is het soms handiger als je even gauw alleen gaat maar zorg dan dat er iemand thuis blijft of simpel ga gewoon niet of ga samen met de kleine! Nooit het kind alleen thuis laten. Niemand weet dat jouw kind daar ligt in bed als er brand uitbreekt! Dat vergeef je jezelf nooit! Dan maar even een huilende baby

      Verwijderen
    10. Dan moet ik 4 x per dag de baby uit de kinderwagen of wieg plukken. En dat 3 dagen in de week. Ook nog eens 2 dagen waarop hij er 2 x uitgeplukt moet worden. Want de anderen zullen toch echt naar school moeten. Als je een kind wilt hebben wat continu onrustig is, moet je dat gaan doen is mijn mening. Want het zal dan niet bij eventjes huilen blijven, maar zal de hele dag onrustig zijn. De kans hierop is vele malen groter als brand. De buren weten dat ik naar school ben,houden een oogje in het zeil, maar van hen kan ik toch ook niet verwachten dat ze steeds even bij ons in huis gaan zitten?
      De kans dat je een ongeluk krijgt is ook nog eens groter als dat je brand krijgt. Laat ik het dan maar cru zeggen, heb je maar 1 gewonde in plaats van 2.
      Dit bedoel ik niet zo hard, maar wat ik duidelijk wil maken, mensen maken weloverwogen keuzes. Dat dat jouw keus nooit zal zijn, prima. Maar probeer ook vanuit het perspectief van een ander te kijken.
      Toen wij nog maar één kind hadden zei ik ook dat nooit te zullen doen, ons kind alleen thuis laten. Maar nu we er meer hebben, hebben wij de keus gemaakt om ze wel te laten slapen als we even naar school moeten.

      Verwijderen
    11. Ik heb 4 kinderen in verschillende leeftijden. En moest ook de 1 na jongste naar school brengen en niet op loopafstand. Baby in de maxi, auto in en bij terugkomst of laten slapen of overleggen. Hoeft niet alleen brand te zijn die kan uitbreken. Inbrekers kijken tegenwoordig niet meer op de klok. Zelf in bovengenoemde situatie terecht komen. En agenten komen dan in een situatie die niet had gehoeven. Rust voor de baby is belangrijk, snap ik helemaal! Ritme ook. En liever een onrustig kind als dat al zo is, dan een getraumatiseerd of overleden kind. Kans op brand etc is wellicht vele malen kleiner, maar de consequentie vele malen groter.

      Verwijderen
    12. Overigens denk ik dat moeder een groot schuld gevoel heeft en niet nog eens van anderen aangepraat hoeft te worden. Harde les en gelukkig is alles goed gekomen.

      Verwijderen
    13. Overigens denk ik dat moeder een groot schuld gevoel heeft en niet nog eens van anderen aangepraat hoeft te worden. Harde les en gelukkig is alles goed gekomen.

      Verwijderen
    14. Er komen meer mensen om door een ongeluk dan door brand. De kans dat je onderweg naar school samen iets overkomt ook. De kans dat er brand onstaat tijdens de korte periode dat ik weg ben is heel klein. De buren weten ervan zoals ik al zei.
      En over de onrust, ik geloof, weet uit ervaring, dat de onrust als baby opgdaan, door kan werken in het verdere leven.
      Maar wat ik duidelijk wil maken, iedereen maakt weloverwogen keuzes. Dat dat een andere keus is als die van een ander, prima. Maar nogmaals, veroordeel niemand hierom.

      Verwijderen
  7. Als je er al aan begint om je baby of klein kindje thuis te laten bij een kleine boodschap, stop dan in hemelsnaam een briefje in je zak met daarop de tekst dat als je iets overkomt dat er een baby thuis alleen ligt!
    Maar bedenk wel er kan ook brand uitbreken in jou of een naaste woning en dan zoekt in principe niemand naar de baby.
    Kortom niet aan beginnen!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik word hier heel blij om.. Te lezen hoe jullie alles in t werk stellen om iedereen altijd te helpen oftewel redden!! Chapeau;) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Top werk...
    Als je alleenstaand moeder bent moet je soms wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Top werk...
    Als je alleenstaand moeder bent moet je soms wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan doe je later boodschappen ipv als je kind op bed ligt! Tuurlijk ik laat mijn kind ook wel eens alleen om de vuilnisbak naar buiten te zetten. Maar niet om even boodschappen te doen

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    3. Zelfs dat kan het voor jou fataal worden vuilnis buiten zetten en er overkomt jou iets wat dan??? Nooit hard roepen aub.

      Verwijderen
    4. En zelfs IN huis kan je ter plekke neervallen, en dan weet ook niemand van de kleine af.

      Verwijderen
    5. Sommige mensen moeten wat meer relaxed leven gaan lijden. IN huis neervallen? Kom op zeg dat is heel anders als even een boodschapje doen. Neervallen in huis doe je niet bewust neem ik aan! Boodschapjes doen op je gemak en je kind alleen thuis laten liggen doe je bewust!

      Verwijderen
    6. Sommige mensen moeten wat meer relaxed leven gaan lijden. IN huis neervallen? Kom op zeg dat is heel anders als even een boodschapje doen. Neervallen in huis doe je niet bewust neem ik aan! Boodschapjes doen op je gemak en je kind alleen thuis laten liggen doe je bewust!

      Verwijderen
    7. En voor sommigen houd dat relaxed leven in dat ze hun kind even alleen thuis laten om hun andere kinderen naar school te brengen. En voor anderen om snel even een boodschapje te doen. Ook al zul je het zelf nooit doen, veroordeel een ander niet. Iedereen maakt weloverwogen keuzes bij het opvoeden neem ik aan.
      Heb al eerder aangegeven dat wij niet op loopafstand van school wonen. Dan laat ik de jongste alleen. Ik ga hem niet steeds uit zijn bedje halen om mee te gaan. Dat is voor kinderen veel slechter dan wanneer je ze even alleen laat slapen. Zeker, er kan wat gebeuren met hem of met mij. Maar die kans is kleiner als de kans dat wij een kind krijgen wat niet lekker in zijn vel zit doordat ik hem 4 x per dag wakker moet maken omdat hij niet even alleen mag blijven. De buren weten ervan, maar kunnen ook niet altijd hiervoor thuis blijven.
      Hierin leven wíj relaxed.

      Verwijderen
    8. Nou op je reactie te zien leef jij niet relaxed. Moet jij je reactie maar eens goed lezen meid!

      Verwijderen
    9. Als je bedoeld dat ik druk ben met mijn gezin, dan klopt dat ja. Maar wij leven wel relaxed in de zin van: niet overal leeuwen en beren zien.

      Verwijderen
    10. Doe lekker waar jij je zelf goed bij voelt José. Geertje doet dat ook, prima toch.

      Verwijderen
  11. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed en mooi werk van de politie! Top! Ik hoop dat het met de mama weer goed komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tijdens het kon ik het verhaal niet afmaken en ik zat weet niet wat ik had maar zwaar aan t janken. Het raakte me enorm en kon de tekst niet meer lezen door tranen in mijn ogen.

    Na dat ik goed gehuild heb, heb ik verder gelezen met nog een zware brok in me keel.

    Wij moeders op aarde hebben het helaas zwaar. Ze legt de baby in bed en fietst keihard naar de winkel om boodschappen te doen maar ze kreeg de klap en viel op de grond met pijn in mijn en haar hart weet ik wel zeker dat ze aan 1 ding dacht (baby) Maar ze is machteloos bewusteloos!!!

    Ben super blij op een happy end voor de moeder en de baby.

    Politie ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tijdens het kon ik het verhaal niet afmaken en ik zat weet niet wat ik had maar zwaar aan t janken. Het raakte me enorm en kon de tekst niet meer lezen door tranen in mijn ogen.

    Na dat ik goed gehuild heb, heb ik verder gelezen met nog een zware brok in me keel.

    Wij moeders op aarde hebben het helaas zwaar. Ze legt de baby in bed en fietst keihard naar de winkel om boodschappen te doen maar ze kreeg de klap en viel op de grond met pijn in mijn en haar hart weet ik wel zeker dat ze aan 1 ding dacht (baby) Maar ze is machteloos bewusteloos!!!

    Ben super blij op een happy end voor de moeder en de baby.

    Politie ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goed bezig jullie !! 👍👌blij dat jullie moeder en kind gered hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik krijg toch altijd kippenvel bij dit soort berichten over baby's of kleine kinderen. 'boeven vangen' is natuurlijk ook belangrijk, maar met dit soort acties verdienen jullie toch erg veel respect.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. - Efkes een boodschapje op de fiets doen, de kleine slaapt toch thuis ...
    - Efkes bij de benzinepomp een broodje halen, de kleine / de hond zit toch veilig in de wagen

    Ik verwonder mij nog altijd over het feit dat sommige mensen laks zijn, of in ieder geval een momentje hebben van lichtzinnigheid. Met alle gevolgen vandien ...
    (in Amerika gebeuren dit soort dingen overigens vaker)

    Gelukkig is het kleine meiske goed opgevangen bij jullie op het bureau.
    En met de vrouw in kwestie gaat het ook goed, begrijp ik.

    Zoals eerder gezegd, mooie blogs heb jij hier geplaatst.

    Geniet van een lekker glas gerstenat. Vlaams donker bier ... ??? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een geweldig optreden van deze politieagenten en wat een falen van deze jonge moeder. Hoe kun je een baby van een paar weken oud thuis alleen achter laten? Ik neem aan dat jeugdbescherming direct is ingeschakeld en het gezin nu onder toezicht staat?
    Hopelijk ben ik niet die het verbazingwekkend vindt dat deze moeder haar jonge baby thuis alleen heeft achter gelaten?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dus één moment van onnadenkendheid moet maar meteen leiden tot begeleiding?! Het was niet handig van deze moeder, maar ik begrijp uit het verhaal dat ze alleen is. In je eentje een baby opvoeden is behoorlijk pittig. Daarom lijkt het me nuttig dat er gekeken wordt of ze hulp nodig heeft. Maar direct maar Jeugdzorg inschakelen en het gezin gaan begeleiden? Kom zeg, dit zegt vrij weinig over haar kwaliteiten als moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Bijzonder dat iedereen op de moeder afgeeft.. laten we het omdraaien.. had diegene die de vrouw heeft aangereden beter uitgekeken was het allemaal niet gebeurt. Maar goed we weten niet wie er "fout" was in die situatie.

    Of het verstandig was? Misschien niet.. maar de klagers zullen het ook niet "verstandig" gevonden hebben hadden ze een vrouw met een baby van een paar weken oud in dit snikhete weer zien lopen.. "dat doe je toch niet.. en dan die koude supermarkt in..pfff, het kind krijgt een longontsteking". De beste stuurlui staan nog altijd aan wal.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik wil de mama zeker ook niet veroordelen... ik denk dat we allemaal lering uit deze situatie kunnen trekken en dat de moeder in kwestie dat zeker ook gedaan heeft.

    Maar chapeau voor de politie die zo'n goede instinct heeft gehad en zo, naast de mama, ook de baby heeft kunnen redden uit een benarde situatie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Met een ICE entry in je gsm kan een directe relatie bellen van het slachtoffer

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Met een ICE entry in je gsm kan een directe relatie bellen van het slachtoffer

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik heb eens iemand horen zeggen: Wie zonder zonde is werpt de eerste steen.
    Denk niet dat er veel aan de straat gerepareerd hoeft te worden.
    Zeer goed en adequaat opgelost.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. hëël goed werk gedaan en MENSEN stop toch s met dat negatieve commentaar geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wow heftig dit! Mijn ventje ging altijd met me mee, maar ik deed altijd alles lopend..

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wow heftig dit! Mijn ventje ging altijd met me mee, maar ik deed altijd alles lopend..

    BeantwoordenVerwijderen
  29. wat een kanjer ben je toch Piet! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Scherp inzicht, goed opgemerkt in het ziekenhuis! Huissleutel aan fietssleutels is sowieso handig, heb ik ook - zo raak je de huissleutel ook niet zo snel kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen